Fenomén Soul Clap môžeme rozhodne označiť ako groovy, eklektický a inšpirujúci. Rodáci z Bostonu, Eli Goldstein a Charles Levine, obohatili jagavú housovú scénu nábojom funk adrenalínu. Známi pre kreatívne sety, ktoré zastrešujú viaceré žánre a rôzne BPM. Ich filozofia House má mnoho tvárí nebola nikdy evidentnejšia ako je teraz.

Na Twitteri ste dostali verejnú pochvalu od Pam Grier!

Charles: Pam Grier?

Eli: Nepovedal som Ti to. Videla, že sme pracovali na hudbe s George Clinton a zdieľala to.

Charles: Foxy Brown vyslovila chválu!

Som zvedavá, lebo počas posledných 15 rokov som chodila do New Yorku niekoľkokrát ročne a zvykla som navštevovať, povedzme, tradičnejšie soulful parties…

Charles: Ako the Shelter. My ich voláme deep heads.

Eli: Deep pre život.

Vysvetlite mi celé toto hnutie, ktorého ste súčasťou, o ktorom predpokladám, že pramení hlavne v Brooklyne. Túto Nu Disco, Indie-ish Deep House záležitosť. Odkiaľ to prišlo?

Eli: Ja a Charlie sme z Bostonu, ale vyrastali sme návštevami New Yorku, návštevami deep nocí ako the Shelter, Body & Soul a Deep Space. A dokonca aj predtým nám tieto zvuky prinášali bostonskí DJs ako DJ Bruno, Pete Mos a skupina chlapíkov skutočne zainteresovaných v New Yorskej scéne. Takže odtiaľto sme prišli – z tohto New Yorského “deep pre život” zvuku.

Charles: Pred piatimi rokmi, možno aj dávnejšie boli indie a tanečné veci v kurze. A tento zvuk presiakol aj k nám do Bostonu. Projekt Wolf + Lamb sa od neho odlišuje, lebo oni vyšli z Mnimal Techna, ktoré bolo cool scénou, keď sme prvýkrát vstúpili do Marcy Hotel v 2007. Do Marcy sme priniesli to, čomu sme sa venovali ako stúpenci deep a disca, práve keď sa pokúšali o prechod do tohto smeru.

Marcy nie je len hotel…

Charles: Marcy Hotel je v podstate miesto, kde sa Wolf + Lamb dostalo uznania. Je to miesto v Gadiho podkroví, kde to žilo po zatváracích hodinách a ktoré sa počas viac ako desaťročia zmenilo na perfektné party miesto v New Yorku. Zapôsobilo to tam na nás a my sme vedeli, že sa musíme vrátiť. Našťastie pre nás sa ukázalo, že chlapci sú naladení na rovnakú vlnovú dĺžku. Potom si obľúbili aj náš počin Soul Clap.

Soul ClapAko ďalší členovia Wolf + Lamb labelu a Double Standard (sublabel) napredovali, zvuk sa neustále vzďaľoval od pôvodného Techna a približoval k new yorskému deep house, jazzu, funku, discu a nu discu a dokonca vytvoril nové žánre.

Takže party ovplyvňovala zvuk a formovala publikum.

Eli: Na začiatku 2000 zastávali minimal techno, bol to cool zvuk undergroundu. Spočiatku formovali svoje publikum týmto smerom a priniesli do New Yorku veľa ľudí zo zahraničia. A potom ich to unavovalo – cítili, že ten štýl sa stával otrepaným a vydali sa smerom deep housu.

Môj brat žije v Bostone, ale ja som tu nikdy nevedela nájsť underground parties. A predsa, vy budujete prekvitajúcu scénu. Čo to je – nejaký typ tajnej spoločnosti?

Eli: Bostonská scéna je veľmi mladá. Bola tu scéna deep pre život, ako nedeľná party Utopia. V 90. rokoch tu bolo aj miesto nazývané Loft, ktoré sa stalo miestom, kam prúdil zvuk New Yorku.

Charles: Kým sme tam chodili tancovať a párkrát za rok sme mali šťastie a pozvali nás aj zahrať, sústredili sme sa skôr na Cambridge v mieste nazývanom Phoenix Landing. Oni organizovali konkurečnú nedeľňajšiu party, ktorá bola skôr niečím ako Chicago-Mark-Farina-white boy House. Ale jedného dňa to pobláznenie pominulo, veci sa začali uberať smerom minimalu. Naša stredajšia rezidencia to odrážala, ale naše srdcia boli stále v “hlbočine”. Myslím, že práve preto sme sa zaľúbili do chlapcov Wolf + Lamb.

Ja milujem SmartBar a chodím tam roky niekoľkokrát týždenne a videla som milión hosťujúcich DJs. DJský pult je zvyčajne pánskou jazdou. Dvakrát som sa tam išiel pozrieť na vás a DJský pult bol preplnený všetkými zástupkyňami ženského pohlavia!

Charles: Jedného času sme si robili srandu, že “sme obľúbenými DJmi tvojej priateľky”. Chceli sme aj tričko s týmto nápisom. Sme zaujímaví aj pre mamy!

Eli: Obaja milujeme svoje mamy!

Charles: Pre Eliho nie je nezvyčajné, prejsť do naozaj kľudného, slow dance R&B, akéhosi skutočne nostalgického jamu, reggae, vocalu. Myslím, že to je tým, že sa nebojíme tam vstúpiť.

Eli: Myslím, že práve vďaka Wolf + Lamb sme si to uvedomili. Lebo oni vyšli z techno scény a uvedomili si, že na party chcú mať ženskú energiu, chceli, aby dievčatá tancovali. Tým chcem povedať, že každého to teší viac. Je to jedným z Top 5 djských pravidiel: Ak roztancuješ dievčatá, fešáci sa pridajú.

Tým chcem povedať, že elektronická hudba je a bola ako mužské spojenectvo. Presne ako jacking – veľmi mužský a agresívny zvuk. A je to scéna s gay koreňmi! A teraz techno a tech house nemajú vokály. Vďaka Vám!

Ja som veľkou vokálovou kráľovnou, žijem pre ne.

Charles: Som s Tebou! Zažívame momenty, keď prichádzame na miesta vybudované okolo veľmi mechanických beatov a doslova to miesto prevalcujeme, keď odpálime túto vokálovú bombu. Moja priateľka mi povedala: “Hej, a čo tak ‘Free’ od Ultra Nate?” A ja že, oh sakra a našiel som remix od Mood II Swing. Hrali sme to v Panorama Bare v Berline pred týždňom a pol. Každý iný v tú noc hral tú monotónnosť, tak alebo onak… a my sme hrali jams ako Giorgio Moroder, Gino Soccio a ľudia že: “Čo sa do riti deje?”

Eli: Panorama Bar je berlínskou mekkou tech housu. Veľa DJ´s je takto nastavených. “Nejdem nič riskovať, idem len hrať ako sa očakáva, to bude fajn a nikto nepovie, že to bolo zlé.” Trvalo nám 4 roky, aby sme získali dosť istoty na to, aby sme urobili niečo ako v Panorama Bar.

Stretli ste sa niekedy s opačnou reakciou?

Charles: Narazili sme na veľa odporu, máme slušný podiel haterov. Keď ideš do techno klubu a spomalíš ho, ľudia sú pobúrení tiež. Niekto sa prejaví v smere: “C’mon! Skáčme! Skáčme!”

Je naozaj ťažké vytiahnuť ľudí zo zaužívaných stereotypov. Už len koncept striedania tempa, rôznych žánrov v sete – ako ste nazbierali odvahu vyskúšať to na rôznych akciách a získali požehnanie promotérov?

Eli: Ovplyvňuje to mnoho faktorov. Myslím, že najdôležitejším je, že sme dvaja – vždy sa navzájom podporíme. A ďalším je vedomie, že máme okolo seba team Wolf + Lamb. Takže máme Gadiho, chlapíka z A&R, ktorý neustále posúva všetkých svojich umelcov vpred. Miles Davis raz povedal: “Ak by som musel hrať tú istú vec dvakrát, ukončím to.” Nechcete len zotrvávať vo zvuku ako hudobník alebo DJ, ktorý si zakladá na umeleckej forme. Chcete neustále prijímať nové vplyvy a pretaviť ich do novej podoby.

A toto tiež pramení z faktu, že sme tak dlho hrali v Bostone v kluboch, kde sme mohli hrať každý žáner a Wolf + Lamb nám poskytli platformu na prezentovanie.

Aj v Európe sme mali skutočne úžasného agenta, ktorý nás viedol prvých pár rokov, umiestnil nás na všetky správne miesta a nič nenáhlil. Bolo to o trpezlivosti a neustálom hraní v malých kluboch, pokiaľ sme nezískali fanúšikovskú základňu, ktorá by zaplnila väčší klub. To je ďalšia vec, ktorej nás Zev a Gadi naučili, trpezlivosti.

Poďme sa trochu porozprávať o WMC, viem, že ste tam mali veľa vystúpení a mrzí ma, že som ich premeškala. Rozhodne rátam s tým, že vás uvidím na Movemente. UŹ som oplakala to, čo by ste vy označili pojmom “deep pre život” parties, a predsa na vašej strane spektra je rastúce obecenstvo.

Charles: Napriek tomu však musím podotknúť, že táto scéna sa môže len zriedkavo pochváliť rastúcou fanúšikovskou základňou. Ľudia, pre ktorých hráme, predstavujú oveľa mladšiu, životom pulzujúcu scénu. A kým oni nemajú rovnaké znalosti ako deep pre život fanúšikovia, sú otvorení tomu, čo prezentujeme. Kiežby sa raz tieto skupiny premiešali. Ale tak to nie je a pôsobí to veľmi segregovane. Bolo to otrasné, keď rozdelili WMC do 2 týždňov.

Prajem si, aby sa našla cesta, ako tieto dve skupiny spojiť…

Eli: Existuje pár chlapíkov, ktorí začali, ako Marquess Wyatt. Bol naozaj cool – to isté platí aj pre Doc Martin. Títo chlapci poskytli naozaj veľkú podporu v pokuse premostiť túto priepasť. Francois K nás požiadal hrať Deep Space. Tým chcem povedať, že Francois bol vždy pokrokový. Tento rok sme hrali aj Afternoon Delight party na WMC, Aarona Das poznáme dlhú dobu. Ale aj tak sme boli počas prvej polhodiny setu pod ostražitým dohľadom. Akokeby si nás oťukávali. Potom zrazu – bum a bola tam energia.

Je naozaj osviežujúce rozprávať sa s umelcami, ktorí vstupujú do neznámych vôd a robia veci, ktoré vyčnievajú z radu. Máte nejaký návod pre ľudí, ktorí sa o to tiež pokúšajú?

Eli: Myslím, že ten návod som už spomínal… mať za sebou rodinu/partiu, trpezlivosť a ochotu riskovať.

Charles: Ja hovorím, nebojte sa ísť trochu hlbšie a venovať sa tomu aj doma.

Eli: Rozhodne spoznajte históriu. Je to niečo, čo môže DJa naozaj odlíšiť, lebo dnes mnoho detí hrá len to, čo je horúcou novinkou na Beatporte alebo vytvárajú to, čo sa nazýva nové zvuky. Ale ak začnete kopať a učiť sa históriu elektronickej hudby vo všeobecnosti, otvorí to vašu myseľ rôznym druhom hudby a rôznym vplyvom.

Zdroj: 5chicago.com | Preklad: Elishia

Ako sa ti páčil článok?
Hodnotenie čitateľov 1 x hodnotené
6.1