Ayidin the Funki Chile vytvoril v poslednom desaťročí hity ako “In and Out of My Life”, “Bad Habit” a jeho cover “I Called U (The Conversation)” od Lil Louis a nezdá sa, že čoskoro vo svojej činnosti poľaví. Okrem klubových hymien pre Defected produkoval aj hudbu pre nosné vydavateľstvá ako Strictly Rhythm, D:Vision, Salsoul, Bad Boy. Ayidin je zodpovedný aj za polovicu dua The Lab Rats s Warren Clarke, ako aj za jeho prezývku OnePhatDeeva.

Keď sa mi konečne podarilo stretnúť osobne s Black Coffee, bolo popoludnie pred jeho chicagským debutom v Boom Boom Room. Nezachádzal do veľkolepých príbehov o svojom priekopníctve, ktorým umiestnil Južnú Afriku na mapu house music, ani do všetkých bojov, ktoré zdolával, aby povzniesol jej význam. Proste len rozprával o svojej hudbe a potom sa zdvorilo opýtal, či sa prídem pozrieť na jeho nočné vystúpenie.

ATFC znamená Aydin The Funki Chile. Aký príbeh sa za touto prezývkou skrýva?

Keď som študoval na univerzite, písal som recenzie pre miestny klubový magazín. Sústredil som sa na hip-hop, jazz, soul a funky. Jeden mesiac ma redaktor podpísal ako Aydin The Funki Chile (ako Voodoo Chile Jimi Hendrixa). Meno sa na mňa nalepilo a potom, keď ho nikto nevedel vysloviť, skrátil som ho na ATFC. Dnes sa ma zase pýtajú, čo ATFC znamená a sme späť na začiatku!

Zvedavý som aj na to, čo sa skrýva za aliasom “OnePhatDeeva”.

Urobil som bootleg kombinujúci elementy z “Right Here Right Now” od Fatboy Slim a “In & Out Of My Life” od Adeva. Pretože som to pôvodne urobil bez akéhokoľvek povolenia, pokúšal som sa ostať anonymným zlúčením mien, nazvúc sa “Onephatdeeva”. Nahrávka sa stala hitom a umožnila mi založiť vlastnú spoločnosť Onephatdeeva Ltd.

Ako prišla na svet coververzia “The Conversation” od Lil´Louis?

V skutočnosti to bol Simon Dunmore, kto mal tento nápad. Poslal mi originál produkcie a za pár týždňov to bolo hotové. Tie najlepšie kúsky sú na svete vždy za chvíľu. Pridržiaval som sa originálu a pokúsil som sa ho zmodernizovať pre dnešné parkety. Keď som skončil s podkladom, poslal som ho James Knight, ktorý robil saxofón pre “Man With The Red Face” od Mark Knight a Funkagenda. Vedel som, že udrie klinec po hlavičke. Keď už prispel svojim podielom, prišla na rad úprava aranžmá a ďalšie mixy pre rôznych DJs.

Pár rokov si na vlastnej značke nič nevydal.

Keď sme sa presťahovali z UK do Španielska, bola to pre našu rodinu a podnikanie príjemná zmena. Chcel som sa vrátiť opäť len k DJstvu a producenstvu a našťastie sa v tej chvíli objavilo Defected a ponúkli mi znovu miesto pod ich krídlami. Bolo fajn mať niekoho, kto sa o moje nahrávky postará a pracovný stres sa zmiernil. Povedzme, že nakladateľstvá práve teraz hibernujú s čistou rozvahou.

Okrem tvojich pravých housových trackov robíš aj veľa electro-house a progressive vecičiek. Čo uprednostňuješ?

Je zaujímavé, že si to povedal, pretože ja sa na to takto vôbec nepozerám. Všetko to je pre mňa house. Kedykoľvek robím vokálový track alebo tvrdší inštrumentálny, je to práve to, čo chcem robiť, inak sa nudím. Myslím, že viac mojej práce smeruje vo všeobecnosti k piesňam, takže sú skôr prácou z lásky a tiež majú dlhší život.

Aké trendy očakávaš v tanečnej hudbe v blízkej budúcnosti?

DJs budú čoskoro vystupovať len s pamäťovými kartami, iste aj vďaka novému Pioneer CDJ-2000s. Hranice sa budú stierať a myslím si, že sa možno vrátime do čias, kedy DJ môže v priebehu noci hrať rôzne BPM. Vidíme hip-hopových DJs hrať house a naopak. Pozrite sa na Davida Guetta a jeho spojenie s Black Eyed Peas a Lil´ Jon hrajúceho electro house na Nikki Beach počas WMC minulého roku.

Techno DJs ako Sven Vath a Luciano hrajú house a soulful house a chlapci ako Dennis Ferrer hrajú techno. Myslím, že to všetko je na niečo dobré.

Zdroj: 5chicago.com | Preklad: Eliška

Ako sa ti páčil článok?
Hodnotenie čitateľov 1 x hodnotené
7.2