Známy ako sólový umelec pre svoju Fries & Bridges spoluprácu s Phil Weeks a ako manažér Minority Music & The Factory, je Hector Moralez ojedinelým producentom, ktorého všestranný prístup k tvorbe hudby spája rozkúskované žánre housovej hudby dnešnej doby. Roky bol definovaný ako bašta housovej hudby v Bay Area. Strata San Francisca je ziskom pre Európu, keďže sa Hector nedávno presťahoval do Paríža, kde sme ho zastihli…

Nedávno si sa presťahoval do Paríža. Ako dlho si nad tým premýšľal a prečo si tak urobil?

Rozhodnutie padlo v 2009. Do Európy už chodím asi desať rokov a cítil som, že toto bol môj ďalší krok vpred. Uvedomil som si, že Európa toho môže ponúknuť, čo sa týka kariéry, oveľa viac ako Štáty, vďaka rozdielnym krajinám. … A ja tu skutočne cítim lásku.

Bolo ťažké opustiť Oakland? Cítiš sa ako turista alebo pobyt tu vidíš ako dlhodobú záležitosť? Aký pokrok si doteraz zaznamenal?

Nebolo ťažké dať Oaklandu zbohom. Ako som sa už zmienil, moje srdce bolo posledných desať rokov v Európe a na tento krok som bol pripravený. Rozhodne sa necítim byť turistom! Teraz to je môj domov, takže mám vo výhľade dlhý pobyt.

Cítim sa rovnako tvorivým ako vždy, akurát len viac inšpirovaný Francúzskom. Uľahčuje mi to pravidelné stretnutia s priateľmi v záujme hudobnej spolupráce! Môj rozvrh sa plnil požiadavkami na vystúpenia a produkcie… toto bol ďalší dôvod, prečo som sa presťahoval z Oaklandu do Paríža.

Jedna vec mi však chýba: stromy v Kalifornii a moje chlapčenské časy, ak viete, o čom hovorím!!

Možno to je zhoda okolností, ale Carlos Mena sa nedávno tiež presťahoval z Oaklandu (na Miami). Dochádza v Bay Area k „odlivu mozgov“?

Dá sa povedať, že v Bay rozhodne panuje hlad po skutočnej underground housovej hudbe. Strávil som tam život a počas minulých 15 rokov som prispel hudobnej scéne a kultúre svojou troškou. Vždy budem k Bay pociťovať lásku, ale cítim, že som tam dosiahol svoje hranice. Tak som zbalil svoje štúdio a nasadol na let Air France priamo do Paríža…

Fries & Bridges je jednou z mála kolaborácií, ktorá sa naozaj zdá byť väčšou ako jej jednotlivé zložky – robil som rozhovor s viacerými „kapelami“ a ukázalo sa byť očividné, že jeden z partnerov niesol všetku záťaž… Ako sa tebe a Philovi podarilo dosiahnuť taký celistvý zvuk pracujúc tisíce míľ od seba?

Dnes žijeme od seba vo vzdialenosti, ktorú prekonáme pešou chôdzou. V minulosti som zvykol prísť do Európy možno tak 2 až 3krát do roka a vtedy sme si našli čas pracovať v štúdiu a vyprodukovať toľko trackov, koľko sa dalo, kým sme boli spolu. Toto bolo a stále je našou metódou. Naše štýly a osobnosti môžu byť v niektorých smeroch odlišné…, ale keď sme spolu, je to skutočne magické!

Aký je rozdiel medzi vecami, ktoré vydávaš na Minority a na Factory?

Mojím vzorom je vydávať kvalitnú undergroundovú hudbu nových a neznámych umelcov.

Môj osobný pocit mi hovorí, že všetko to je o novej generácii. Milujem objavovanie nových talentov, ktoré majú house music čo ponúknuť. To, podľa mňa, udržiava underground pri źivote. To je moja vízia a štýl.

Medzi nimi dvomi v skutočnosti nie je veľký rozdiel, ak mám byť úprimný – je to skôr o časovaní a plánovaní. Sú to sestry a spoluexistencia im nevadí. Jediný rozdiel je: jeden je digitálny a druhý prísne vinylový.

Aby som bol presný: Kvalita je hlavným cieľom. Vydávam len hudbu, ktorú by som hral sám a pokúšam sa vyhýbať sa trendom a hudbe typu „hit mesiaca“.

Svoje prvé skúsenosti si získal v Primal Records. Porovnávajúc minulosť a dnešok, ako sa podľa teba priemysel zmenil a vidíš v tom veľa pozitívneho (alebo negatívneho)?

Všetko to je pozitívne – veci sa neustále menia, ale ty sa ich musíš chopiť a posúvať sa vpred. Primal bolo pre mňa jednou z najlepších skúseností môjho života. Prácou tam som sa naučil mnoho vecí a stretol veľa úžasných ľudí. Naučil som sa tam rozvíjať svoje vlastné myšlienky a kreativitu.

Ktoré z labelov s ktorými si pracoval, myslíš, približujú dnes zvuk house music? Koho A&R prácu rešpektuješ?

Ja osobne… Phila [Weeks] v Robsoul. Mne perfektne sedia. Vynikajú všetkým, čo spravia a som šťastný, že od prvého dňa som súčasťou rodiny. Cítim, že aj ja s Minority Music a The Factory mám svoj podiel na rozvoji housovej hudby!

Hector MoralezAké vyhliadky očakávaš pre seba a pre svoje vydavateľstvá?

Hromadu mojich nových vecí, originálne tracky a remixy a k labelom pridám pár nových umelcov. Silné EPs od Sneak, Craig Hamilton, TBF a Fries & Bridges.

Momentálne som zatvorený v štúdiu s Chris Carrier pracujúc na našom prvom albume, ktorý vyjde toto leto! Je tu aj ďalší projekt s DJ W!ld, nasledovník tracku “Take A Trip”. A čoskoro uzrie svetlo sveta na Magnetic ďalší release so Sneak a Monoman nazvaný “El Underground” s remixom od Phil Weeks.

Ešte budem toto leto hrať pár Fries & Bridges setov v Londýne, Paríži a Ríme.

A zatiaľ sa teším na hranie svojich nových rytmov, na ktorých pracujem, na parties po celej Európe! Som z toho vzrušený, vy nie?

Zdroj: 5chicago.com | Preklad: Eliška

Ako sa ti páčil článok?
Hodnotenie čitateľov 1 x hodnotené
7.3