in ,

38 nahrávok definujúcich Defected Records

Na oslavu dvadsiatich rokov Defected Records prinášam preklad a hudobnú rekapituláciu nahrávok, ktoré ich najviac definujú. Vypočujte si dvojdielnú show, ktorá kráča po stopách bohatej hudobnej histórie tohto vydavateľstva s hostiteľkou Sam Divine, ktorá sa porozpráva so Simonom Dunmorom o nahrávkach, párty a všetkom, čo sa počas rokov dostalo do Defected až po to, kde je dnes. Od undergroundových hymien po #1 single, predstavujeme vám 38 skladieb, ktoré definovali posledných dvadsať rokov a vyformovali tento label.

VYPOČUJTE SI PRVÚ ČASŤ

Soulsearcher – Can’t Get Enough (1999)

Pravá nefalšovaná parketová klasika. Keď sme strelili tento horúci importovaný singel z Miamského Soulfuric labelu, nemohli sme ani len predpokladať, že bude ovládať tanečné parkety ešte o dvadsať rokov neskôr.

Simon Dunmore verí, že: „Už samotný fakt, že tento hit je dvadsať rokov starý dokazuje, ako veľmi, veľmi dobre nastavil tón celého labelu.“

ATFC – Bad Habit (2000)

Skladba, ktorá vyniká v spektre vokálneho house v rokoch 2000, s produkciou ATFC a jednými z najsilnejších pľúc v Britskej house music. Lisa Millett, ktorá naspievala vokály v singli Bad Habit dokázala, že ATFC neboli len one-hit wonder – umelci s jedným jediným veľkým hitom, tak ako ľudia predpokladali a ten remix, ktorý hádam všetci nasledovali. Viacerí DJ-i, ako napríklad Steve Angelo či DJ Spen ho radia medzi jeden z ich najobľúbenejších singlov of Defected.

Johnny Corporate – Sunday Shoutin’ (2000)

Simon tvrdí, že „House music má pravdepodobne dlhšiu trvácnosť a tvorí viac klasických momentov ako väčšina žánrov tanečnej hudby“, a keď príde na undergroundové hymny, nie je oveľa vážnejšia ako `Sunday Shoutin, s jednými z najrozoznateľenších saxofónových pasáží a diva vokálmi v histórii house music.

G Club presents Banda Sonora – Guitarra G (2001)

Skladba, ktorá zachytáva atmosféru Balaericu ako doposiaľ žiadna iná, so svojim latinským rytmom, uvoľnenými partiami španielskej gitary a piána. Keď bola táto skladba vydaná, hrala sa všade – od terasy Space Ibiza až po Londýnsky The Cross. Hneď ako ju Simon počul, vedel, že tento singel by „znel vynikajúco počas slnečných dní.“

Kings Of Tomorrow – Finally (2001)

Vokály Jolie McKnight vo Finally sú jedným z ojedinelých soulových vokálov, ktoré vystrelili mimo špecializovaných parketov, a je celkom zrejmé prečo. S Kings of Tomorrow, ktoré dotvára pozadie jej poznámok o láske a zlomenom srdci, ktoré Simon popisuje ako: „absolutne brilantný text,“ spolu tvoria ikonický kúsok house music.

Roger Sanchez – Another Chance (2001)

Úplne prvý Defected #1 singel v britskom rebríčku a možno jeden z najznámejších kúskov tanečnej hudby posledných dvoch desaťročí, kúsok, ktorý je Simonovmu srdcu veľmi blízky a od producenta so statusom legendy.

Shakedown – At Night (Mousse T. Remix) (2002)

Ďalší nezameniteľný vokál z housovej skladby At Night, ktorá hrá na party každý víkend. Mousse T-ho ohlušujúci mix s techno efektami bol ďaleko od svojho diskom nasýteného originálu, ale bol to mix, ktorý donútil Simona k podpisu nahrávacej zmluvy. „Od momentu, kedy ste ho počuli, mysleli ste si: Nemôžem sa dočkať, ako ho zahrám v sobotu v noci.“

DJ Gregory – Elle (2003)

Simon ho opísal ako „úžasnú postavičku, ktorá tvorí úžasné platne,“. DJ Gregory vytvoril hypnotizujúci a vášňou naplnený hudobný moment s Elle, ktorý priniesol brazílsky a africky ovplyvnený zvuk z jeho Faya Combo archívu.

Blaze – Do You Remember House? (Bob Sinclar Remix) (2002)

„Možnosť pracovať s katalógmi Blaze je skutočne napĺňajúca, pretože práve oni vytvorili niektoré z najlepších house nahrávok všetkých čias,“ hovorí Simon. Tu je skladba, ktorá prináša povznášajúceho sa ducha klasického house na tanečné parkety a tvorí základ zbierky platní mnohých DJ-ov.

Soul Central – Strings Of Life (Stronger On My Own) (Danny Krivit Re-Edit) (2005)

„Skutočne skvelá hudba je nadčasová a skutočne skvelá hudba je univerzálna,“ tvrdí Simon práve o tejto platni. Zremixovaná 15 rokov po originály Transmat od Derrica Maya, inšpirovala celú generáciu návštevníkov klubov. Danny Krivit priniesol house track, ktorý prekonal test času a stále sa hrá na dnešných party.

Bob Sinclair – Love Generation (2005)

Hádam neprekonateľná hymna dobrej nálady, ktorá dosiahla platinový status v dvoch tisícročiach a zlato v ďalších troch. Tento nákazlivý track so svojimi španielskymi gitarami a vokálmi v štýle regge zaznamenáva všeobecný záujem.

Ron Hall & The MuthaFunkaz – The Way You Love Me (Feat. Marc Evans) (2006)

Klasika plná soulu, v ktorej melódie a texty prispievajú tvoria všetko potrebné. Nákazlivá slučka uspokojuje davy a je obľúbenou Defected skladbou umelca Dimitri From Paris – po tom, ako dostal príležitosť zremixovať ju, ju ešte dnes hrá na Glitterbox party.

Fish Go Deep – The Cure & The Cause (Dennis Ferrer Remix) (2006)

Po vlne UKG prišla The Cure & The Cause a je jednou z najvýraznejších britských Funky nahrávok doteraz, a dodnes ju nájdete zakomponovanú do trackov DJ-ov. Simon priznáva, že je to jeho obľúbený moderný producent: Dennis Ferrer mal talent spojiť tech, house a soul a absolútne správne ich vyvážiť, a urobil to perfektne aj v na tejto platni.“

Copyright – He Is (Ferrer & Sydenham Remix) (2006)

Pravá Ibiza klasika polovice druhého tisícročia, ktorú na prejav úcty odohral vo svojom finálom sete v Space Ibiza Carl Cox, čim zabezpečil, že He is vstúpila do siene slávy house music. Simon verí, že: „O tejto nahrávke je to skutočne pravdivé tvrdenie.“

Julian Jabre – Swimming Places (2006)

Skutočný skvos, ktorým sa zakončuje noc. Súčasne povznáša a núti premýšľať. Jemný klavír naproti house beat-u ho robí skutočne špeciálnou nahrávkou.

Sandy Rivera – Come Into My Room (Feat. LT Brown) (2009)

Umelec, ktorý vydával nahrávky na našom vydavateľstve Defected od jej úplných začiatkov a je súčasťou Defected rodin. Táto skladba, ktorá zaobaľuje Sandyho zvuk, perfektne vyvážený soulový zvuk s rozvíjajúcim sa house beatom, je: „absolútnym postojom, emóciou a dušou,“ hovorí Simon.

Blaze – Lovelee Dae (2009)

Od nezameniteľného intra k ozvušujúcemu vokálu, Loveleee Dae patrí medzi jednu z obľúbených vokálnych house hymien posledných dvadsiatich rokov. Pochádzajúci z Classic Music Company,: „…nášho nedisciplinovaného a neposlušného malého brata,“ ako ho opisuje Simon, „táto platňa perfektne skladá poklonu Defected labelu.“ Vydanie tejto skladby inšpirovali nespočetné množstvo remixov, od Isolée cez Bicep po Amine Edge a Dance.

Dennis Ferrer – Hey Hey (DF’s Attention Vocal Mix) (2010)

Keď sme sa opýtali DJ-ov na ich obľúbenú nahrávku Defected, mnoho z nich, napríklad Sam Divine, David Guetta, Osunlade či Kevin Saunderson, odpovedalo Hey Hey. Pre producentov house existuje len málo príležitostí pre underground nahrávku, ktorá by chytila davy, avšak keď sa Dennis Ferrer uchopil tvorby Hey Hey a vyprodukoval jeden z najväčších mixov žánrov desaťročia, oslovil ním široké publikum a skladba očividne rezonuje dodnes.

Tensnake – Coma Cat (2010)

So svojou masívnou líniou syntetickej basy, klavírnymi vsuvkami starej školy a nákazlivou, ohromne radostnou pasážou, keď Marco Niemerski vkĺzol do kože Tensnake, aby vytvoril Coma Cat, vytvoril tak skladbu, ktorá dostala okamžite prívlastok – Letný hit.

Storm Queen – Look Right Through (MK Dub III)

Majstrovské dielo house-u, ktorým je Mix Storm Queen od MK Dub bol pre nás rozhodujúcim momentom. Stúpajúc na #1 v britskej hitparáde, je odpaľovačom zábavy, ktorý nesklame. „MK je najosobnejší DJ, akého poznám, má čas na všetkých aj napriek tomu, že je tak populárny. Stále má čas na ľudí a to je veľmi silný nástroj.“ hovorí Simon.

Noir & Haze – Around (Solomon Vox) (2012)

Keď sa Solomon podujal na zremixovanie tejto hymny Ibizy, bolo ju počuť všade – od obchodného domu Hackney až do Pacha Ibiza, a stal sa jedným z najväčších hitov toho roku. „Remixovanie je v tanečnej hudbe veľmi dôležité, môže zvýšiť príťažlivosť vydaného tracku, čo znamená, že ho hrajú rôzny DJ-i rôznym publikám,“ tvrdí Simon, „Solomonov remix je pravdepodobne jedným z jeho najlepších diel.“

Flashmob – Need In Me (2012)

So svojimi krásne rytmycikými prestávkami a hlbokou a blúdivou základnou líniou Need in Me zostarla s gráciou. Je stálym obľúbencom dlhoročnej rezidentky Sam Divine a kultový hit zo stajne Defected. „Znova to bola nahrávka, ktorú sme si zahrali v kancelárii a hneď sme si pomysleli, že by sme ju radi hrali niekde vonku počas víkendov, a to je naozaj skvelý dôvod, prečo podpísať nahrávaciu zmluvu,“ tvrdí Simon.

Osunlade – Envision (Yoruba Soul Mix) (2012)

Ako niekto, s kým sme v priebehu rokov veľa pracovali, táto skladba od Osunlade dokazuje rozmanitosť nášho portfólia, keďže jeho label Yoruba prebádal prístup svetovej hudby k dance music. „Hudobne je tento label veľmi rozmanitá, no skutočná hĺbka a duchovno sa nachádza vo všetkom, čo robí, či už je to produkovanie hudby, hranie, alebo keď je len sám sebou.“ hovorí Simon. „Je to úžasný, pútavý, zaujímavý a magnetický človek a myslím, že je to skutočne cítiť aj v jeho hudbe.“

Candi Staton – Hallelujah Anyway (Larse Remix) (2012)

Nebeský kúsok tanečnej hudby, Candi Staton úžasné vokály sa stali jej dedičstvom, ktoré sa nedá porovnávať. Keď sme poslali originál na zremixovanie, to čo prišlo naspäť, malo: „ako by mal mať každý remix, úplne inú atmosféru, v porovnaní s originálom“, ako to podal Simon. „DJ-i, ktorí sa odhodlali byť eklektický hrali túto nahrávku, ktorá sa nakoniec stala hitom tanečných parketov.“

Kevin Saunderson – Future (Feat. Inner City) (Kenny Larkin Remix) (2011)

Keď sa pôvodný členovia Inner City zišli, aby vyprodukovali Future, bolo to po prvý raz, čo vyprodukovali akúkoľvek hudbu, odkedy sa ich cesty rozišli v roku 2001. „Počúval som remix od Kennyho Larkina, ktorý bol tak zvrátený a pomyslel som si, že by bolo absolútne šialené zahrať to v klube,“ povedal Simon. S dvoma najvýznamnejšími umelcami tanečnej hudby na doske, Saunderson a Larkin sú skutočné legendy. „Stále využívame výhody toho, čo títo DJ-i dokázali pred toľkými rokmi,“ doplnil Simon.

FCL – It’s You (San Soda Panorama Mix) (2013)

Skladba, ktorá poukazuje na najlepšie zvuky deep house, ktoré dominovali roku 2013. Mali sme exkluzívne právo na digitálne vydanie po tom, ako sa originály Acapella predávali po £500 na Discogs. „Deep house v tom čase dominoval na scéne,“ spomína si Sam Divine. „Deep house bol reakciou na EDM, house music chcela resetnúť a začať od znova, a to sa odohrávalo cez techno a deep house,“ povedal Simon, „tieto nahrávky sa stretli aby zreorganizovali scénu a ja som vďačný, že som súčasťou hneď niekoľkých týchto nahrávok.“

Guti – Hope (2013)

Toto bolo naše debutové vydanie v DFTD. „Nie je možné podpísať nahrávaciu zmluvu so všetkými nahrávkami, ktoré sa nám páčili, potrebovali sme druhý výstupný bod,“ vysvetľuje Simon. Odštartovali to s Gutiho Hope, čo nastavilo latku vysoko. Argentínsky hudobník vytvoril skladbu so spomienkou na White Isle, s hrejivým podmazom a opojnou vokálnou vložkou od Jasona Hates Jazza Pray For Love.

Oliver $ & Jimi Jules – Pushing On (2014)

So svojou nákazlivou a údernou zmesou tropických trianglov a melodickými napodobeninami kravských zvonov 808, následne náladovou basovou líniou inšpirovanou Frankiem Knucklesom, nie je prekvapujúce, že Pushing On sa pre nás stala jednou z definujúcich nahrávok v roku 2014, rovnako ako mala celoplošný úspech. Pre Simona stály favorit roku 2014.

Hercules & Love Affair – Do You Feel The Same? (2014)

Každý rok sa vyprodukuje chytľavý singel, hymna, ktorú si každý pospevuje a vie jej slová, no iba zopár ľudí vie jej názov: Hercules & Love Affair sarkastické popové majstrovské dielo Do You Feel The Same?bola taká nahrávka v roku 2014. Sam Divine ju opisuje ako: „emotívnu skladbu, ktorá definuje žáner,“. Simon sa do tejto skladby zamiloval hneď ako započul jej nezameniteľnú basovú líniu. „Aj napriek tomu, že vyšla z Defected, táto skladba by bola hymnou Glitterbox pre všetky ostatné dôvody zasadené do kontextu okolo Hercules Hercules & Love Affair,“ hovorí Simon.

Debbie Jacobs – Don’t You Want My Love? (Dimitri From Paris Classic Re-Edit) (2018)

Rok 2015 sa označuje ako prvý rok Glitterboxu. „Niekedy musíte kvôli inšpirácii nahliadnuť do minulosti. Ja som začal počúvať nahrávky, ktoré inšpirovali a uvedomil som si, že tieto nahrávky už ľudia nepoznajú a už sa toľko nehrávajú,“ vysvetľuje Simon. „Boom ma požiadal, či by sme zorganizovali ďalšiu noc, a tak som dostal nápad spraviť niečo, čo by bolo oslavou skvelej house music.“ Glitterbox pokračoval so šírením tejto inšpirácie vo svojich vydaniach, čo môžete vidieť práve v skladbe Dont You Want My Love?`.

Fallout – The Morning After (Purple Disco Machine Remix) (2016)

Pôvodne vydaný v roku 1987 na legendárnej label 4th Floor Records. Muž na správnom mieste v správnom čase – Purple Disco Machine, s ľahkosťou pristúpil k povinnosti zremixovať túto skladbu. Zremixoval ju s láskavou starostlivosťou, no súčasne jej vdýchol nový život pre súčasných poslucháčov.

Lee Walker vs DJ Deeon – Freak Like Me (Armand Van Helden Remix) (2016)

Sam Divine spomína: „Mojou prvou spomienkou na túto skladbu je, keď som ju videla hrať Marca Carola na Music On a na ďalší deň bol celý môj feed zahltený jeho videami.“ V skutočnosti to boli práve tieto videá, ktoré doviedli Defected k podpisu nahrávacej zmluvy. „Ukázalo sa, ako rýchlo dokáže nahrávka explodovať na sociálnych sieťach, iba DJ, ktorý ju hrá a niekto, kto ju nahráva, šírila sa ako výrus,“ vysvetľuje Simon. Tento remix tiež odštartoval spoluprácu Defected a Admanda Van Heldena. „Ten chalan je mašina na hity,“ ako to opisuje Simon. Tento remix nebol výnimkou.

Midland – Final Credits (2016)

Od svojho vzniku počas hlbokej zimy až po vydanie platne v júni, Final Credits hrali počas týždňa všade, od Panorama Bar po DC10, spájajúc tanečné parkety a stávajúc sa nepravdepodobnou skladbou roka. Keď naša Classic Music Company rodina mohla konečne ponúknuť digitálne vydanie, odpovedali sme na volania mnohých. “Classic je označenie pre náročných milovníkov house music,” hovorí Dunmore a Midlandova blažená nahrávka sa perfektne hodí.

Donna Allen – He Is The Joy (UBP Classic Mix) (2016)

Soulfuric je label, ktorá má špeciálne miesto v Simonovej zbierke nahrávok. Hlavní šéfovia Brian Tappert a Marc Pomeroy prevzali povinnosti produkcie, zatiaľ čo soulové vokály Donny Allen dominujú celej nahrávke. Spolupráca týchto troch tvorí priesečník medzi funkom a gospelovou atmosférou.

Sonny Fodera – Always Gonna Be (Feat. Alex Mills) (2016)

Album “Frequently Flying” od Sonnyho Fodera prišiel v čase, keď tech house vládol u väčšiny producentov. „Urobil album, ktorý bol vo veľkej miere založený na piesni a umožnil mu skutočne vyčnievať z davu,” vysvetľuje Simon. “Piesne môžu fungovať aj mimo prostredia klubov a je to jednoducho univerzálnejšie.” Always Gonna Be ukázal jeho dospievajúci štýl produkcie vedený piesňou a podarilo sa mu vyvážiť precítený vokál s duniacimi basmi.

CamelPhat & Elderbrook – Cola (2017)

Cola sa sotva dotkla zeme, keď na ňu udávači trendov zamierili svoju pozornosť. „Boli sme na A&R stretnutí a po prvom počutí som vedel, že musíme podpísať nahrávaciu zmluvu,” spomína Simon, “ale v žiadnom prípade sme si nepredstavovali, že by mohla vyhrať platinový album v 6 krajinách.” Nahrávka bola taktiež nominovaná na cenu Grammy, čo z nej robí jeden z našich najväčších hitov doteraz.

Ferreck Dawn & Robosonic – In Arms (2018)

S 3,5 milióna pozretiami, ktoré stále rastú, sa `In Arms” stalo tu v UK stalo hymnou pre tohtoročnú Ibiza sezónu a výnimočná nahrávka pre oboch, Sam aj Simona. Skladba ukázala ako si Defected vychováva svojich umelcov. Simon vysvetľuje: „Ak vydáte nahrávku a je úspešná, oni pokračujú vo veľkolepej kariére a my sme spojení s veľkým množstvom DJov, ktorým sa stále skvele darí.”, vrátane Ferrecka Dawna a Robosonic.

Fatboy Slim – Praise You (Purple Disco Machine Remix)

Dvadsať rokov po pôvodnom vydaní na Skint Records, keď sme výlučne licencovali túto domácu skladbu do Defected, Purple Disco Machine dal do remix svoj nezabudnuteľný nu-disco twist klasickému štýlu Fatboy Slim. “Zapadá to skutočne pekne do nášho 20teho výročia a Purple Disco Machine je ten muž, ktorý to má v tejto chvíli vo svojich rukách.”

Zdroj: defected.com | Preklad: AbraP

teplaren-uhu-club-vesnu-lgbt-gay-party-bratislava-bestdj-Pablik- MissRodez

Tepláreň

Nočný Berlín

Berlínske kluby a politici sa spojili