Je naozaj neskutočné sa rozprávať sa s niekym, koho považujú za jedného z najobľúbenejších producentov na svete. Dave Lee, Joey Negro, Akaba, Doug Willis, Raven Maize, Sessomatto, Akabu, Jakatta, Sunburst Band– a takto by som mohol v zozname pokračovať ďalej. Podieľal sa takmer na 200 produkciách vo svojej kariére , ktorú začal v nahrávacích štúdiách v Londýne. Od tej doby je naozajstným odborníkom v štýle –funky, tech, disco, soul. V Apríli navštívil Chicago aby začal pracovať na svojom debutovom albume u SmartBar.

Je toto prvý krát čo si v Chicagu ?

ChicagoÁno. No v skutočnosti to nie je moja prvá návšteva ako DJ, ale celkovo prvá návšteva tohto mesta.

Keď sme počuli, že ste konečne tu, boli sme všetci veľmi nadšení. Ste jedným z piatich najlepších houseových producentov všetkých čias. Každá vaša skladba je 100 % kvalita. A zo všetkého spomenutého, zo všetkých vašich hitov bolo v nich veľa chýb?

Samozrejme ! Myslím si ,že niekedy trvá dlhšie urobiť priemernú skladbu ako urobiť dobrú skladbu. Pretože pri priemernej budete musieť pokračovať znovu a znovu, aby ste to urobili dobre. Myslím si ,že chvíľu trvá, kým sa naučíte robiť dobre, to čo robíte.

Samozrejme, je v nich veľa chyb. Vytvoril som štyridsať skladieb a tie som zredukoval na pätnásť, s ktorými som bol relatívne spokojný. Záleží to na tom aké vysoké nároky máte. Nikdy nepotešíte všetkých , takže musíte uspokojiť seba. Ako sa hovorí, nesmiete brat názory ľudí osobne. Ale keď ľudia vravia ,že je to zlé, tak pravdepodobne je.

So všetkými prerábiek disko songov, obviňujeme mladých producentov, že sú leniví. Radšej vytvoria remix dobre známeho R&B tracku ako vlastný jednoduchý track .

Tým však nechcem povedať, že sú leniví . Ale myslím si, že je to nudné, pretože originál vznikne, keď vytvoria niečo nové. Keď máte devätnásť veci vnímate inak. Toto môže pre nich teraz znieť ako blbosť.

Viem, že keď hudba pochádza od niekoho nového je to naozajstný kus hudby.

Je skvelé počuť, že na to máte veľkorysý pohľad, ale videl som veľa ostrieľaných veteránov a tak nemôžem byt až taký láskavý. Nechápte ma zle, ale počul som tam strašnú hudbu. Myslím tým pri počúvaní MTV. Tam je dance hudba úplný odpad. A to nie len pre mňa ale aj pre 14 ročné deti . Mám na mysli druh naozaj komerčného trancu stretávajúci sa s danceom a R& B . Nedokážem si predstaviť muža ktorý pred 30timi rokmi vraví, že toto je dance hudba.

Milujem disko hudbu. Aj keď je veľa disko hudby, ktorá je “nahovno“. Preto sa ľudia mýlia v tom aká je disko hudba v skutočnosti skvelá..

Čo si myslíte o celom disco hnutí, ktoré sa udialo v –chicagu v 79 – tom ?

No bolo to veľmi dobre zdokumentované. Udialo sa to v Comiskey parku, že ?

Bol tam nejaký idiotský rockový Dj , ktorý sa bál , že príde o prácu. Povedal by som že tí staromódny americkí rockeri nenávideli Disco. Jednoducho si myslím, že nenávideli všetko okolo Bee Gees, Sylvester všetko čo s týkalo očarujúceho Štúdia 54. Myslím si, že bola veľká škoda takej hudby. Bol to len reklamný ťah.

A viete čo ? Myslím si, že v tom čase, keď ste počúvali hocijaké disco rádiové stanice, počúvali ste veľký odpad. Je to naozaj veľmi podobné tomu o čom som hovoril, že chodí na MTV Dance. Existuje naozaj veľa skvelých disco trackov, no nie vždy ich hrajú rádiá.

Jedným z takých, ktoré hrali rôzne verzie disca boli v TV – Don´t cry for me Argentina- neplač pre mňa Argentina, tie taktiež urobili discu zlé meno.

Si dobrý v tvorbe disca? A aj v mixovaní originálnych songov ? Mladí dj´s majú akýsi pocit, že sa musia naučiť mixovať disco.

Ja som taktiež hudobný poslucháč a nie len ten, kto hrá na dvoch platniach. Nie som len ten, kto dá skladbu cez skladbu a zmixuje ich navzájom. Radšej hrám jeden track, ktorý mám naozaj rád.

Je to niečo v čom sa len môžete stať dobrým, keď začnete mixovať hudbu. Myslím si, že ľudia čo sú v tom naozaj dobrí, sú tí , ktorí naozaj poznajú svoje tracky. To je kľúčom k rozlíšeniu veci. Je dobré, keď poznáte skladby ako idú pomaly a v tom bode, máte 4 bary dostať ich dnu a von a tým idú tracky vzájomne. Takto sa veci majú.

Stále si myslím , že musíte hrať dobrú hudbu. To je hlavná vec. Nie je to o tom iba ako tracky zmiešať do jedného.

Môžete mi dať stručný popis troch songov, ktoré sú vašimi najobľúbenejšími ? Začnime s tými z onoho sveta.

Ach to bolo pôvodne pre album , ktorý som robil pre Jakkartu Ministry Of Sound. Bol to taký chill outový track. Povodne bol 65 bpm a že to bude houseový track a tak som pretiahol všetky diely. zahrnuli sme ho aktuálne do správneho orchestra. Dal som to Andreovi Londemannovi na remix, aby ho trochu oživil.

 No Sugar

Tento track vlastne vznikol, keď som sa stretol s Gramaphonedzie’s manažérom, kvôli niečomu úplne inému. Hral som mu track a tak to všetko začalo. Nechcel som robiť len ukážkovú stopu, takže je to originálna hudba s vokálmi Shea Soul. Marko (Gramaphonedzie) to zremixoval ,zmenil bicie a dal tam trochu housevých bubnov, tým to urobil energickejšie.

 Music speaks lauder than words

To bol naozaj pekný track , ktorý sme s Taka Boom (Chaka Khan’s sister) urobili, než sa vrátila do Spojených štátov.

Napísali sme spolu veľa skladieb ako, „Can’t Get High Without You“, „Must be The Music“, ktoré sa stali populárne. To bola posledná vec, na ktorej som s ňou spolupracoval. Chcel som urobiť Disco Houseový track, niečo také ako som robil v 90 tých rokoch. Niečo rýchle tak trochu Feelgood ovplyvnené Diskohousom , ale stále akoby trochu muzikálne.

Mám rád hudobé tracky, myslím si , že je tu veľa dobrých dj´s , ktorý vedia dobre mixovať hudbu. Som hudobný poslucháč, nielen niekto , kto hrá na dvoch platniach. Nedávam len jeden track cez druhý, aby som ich zmixoval, radšej hrám track , ktorý mám naozaj rad.

Nevadí mi ak napríklad na 10 minút vložíte vokály cez minimálnu stopu alebo nejaký techno track. No nech to nie je celú noc. A myslím si, že to sa stalo viacerým ľuďom z djingu. Baví ma djing , ale radšej mám hudbu. To je to čo sa nanešťastie stalo s ľuďmi, ktorí prichádzajú do djingu, dostavajú sa do neho pretože majú radšej djing ako hudbu, ja mam rád dijing ,ale hudbu radšej.

Najdôležitejšou vecou v dijingu je hrať dobrú hudbu a nie len predviesť to, že vieme hrať tri tracky naraz. Neznamená to, že to nie je dôležité, pretože zmiešanie viacerých trackov môže znieť vzrušujúco. Ale radšej by som počul nudné mixy dobrej hudby ako neuveriteľné mixy hudby, ktorá je nanič.

Takže, čo si myslíte o tom, že žiadali Dennisa Ferrera hrať komerčnú hudbu v Miami ?

Dennis FerrerMyslím si, že to bolo trochu neúctivé. Myslím si, že nemali tušenia o tom čo on naozaj hrá. Ale počul som, že sa to veľakrát stalo v Rusku. Je tam veľa naozaj veľa miest, ktoré sú naozaj komerčné. Keď som tam bol nepoznal som ani jednu skladbu , ktorú hral chlapík predo mnou. Rovnako ako keby tam bol Nickleback skladba s electro beatmi , čo je k**** hrozné. Občas si myslím , že tieto kluby len chcú mať meno veľkého Dja ale chcú od neho, aby hral hudbu, ktorá sa hrá všade.

Zdroj: 5chicago.com | Preklad: Nicol

Ako sa ti páčil článok?
Hodnotenie čitateľov 0 x hodnotené
0.0