Veľa ľudí ťa registruje vďaka tvojmu vydavateľstvu, ktoré má za sebou úspešne 3 roky, no málokto tuší, že sa produkcii venuješ viac ako 10 rokov. Kedy to celé začalo?

Ahoj Tomi, ďakujem za otázky. Prvý titul na Soluble Recordings – Bollo – The Beginning Of Days vyšiel 17-09-2010, takže už to bude 3 roky čo label funguje. Produkcii sa venujem od nejakých 15tich rokov, teraz mám 32 takže si to ľahko vyrátaš smiech.

V tej dobe neboli ešte také technické vymoženosti, akú techniku si používal?

Prvé pokusy vznikali tak, že som si zohnal kotúčový magnetofón a proste nahrával jednotlivé stopy priamo zo synťáku na pásku. O rok neskôr som bol už silno upgradnutý, lebo som mal stovku pentium a začali prvé pokusy s digitálnym produkovaním v programe Fast Tracker, ktorý bežal pod MS-DOSom.

Fast Tracker

S dnešnými modernými programami a možnosťami sa to nedalo absolútne v ničom porovnať, ale v tej dobe to bolo niečo nové, boli sme obrovskí nadšenci a boli sme šťastní, že to vôbec búcha. Postupom času som vylepšoval svoj arzenál o ďalší hardware – analógové synťáky, asi 4 rôzne midi kontrolery, analógový kompresor, 2 páry štúdiových reproduktorov, 2 mixpulty, neskôr Technicsy gramofóny, kedže som chcel aj hrávať, atď atď. Bolo toho dosť a nebolo to vôbec lacné, dnes by som si za to mohol kúpiť minimálne jedno slušné auto. Lenže s tým by som asi veľa muziky neurobil, všakže smiech.

DJ BolloKedy sa ti zrodila v hlave myšlienka, že si založíš vydavateľstvo?

Myšlienka mať raz vlastné vydavateľstvo sa mi v hlave zrodila asi ešte niekedy v mojich „nástich“ rokoch, takže pomerne dávno. Plním si tým jeden z mojich snov. Pred tým ako som label spustil, som si približne rok pripravoval celú jeho koncepciu, aby som mal jasno v tom čo idem robiť a kam to má celé smerovať.

Starostlivosť o vydavateľstvo je náročná vec, čo všetko obnáša vydanie jednej skladby?

Áno je to také moje dieťa o ktoré sa treba stále starať, keď chceš aby sa mu darilo a aby prekvitalo. Zaberie to veľmi veľa času a úsilia a v neposlednom rade to stojí aj peniaze. Robím okolo toho všetko. Od počúvania dem, vyberania vhodných releasov, marketing a promo, až po mastering a dokonca aj grafiku. Na začiatku, asi prvé tri releasy mi mastroval legendárny Johnny Fiasco.

Neskôr som si vyprofiloval vlastný zvuk, takže v súčasnosti mastrujem a finalizujem všetky tracky ktoré u mňa vyjdu osobne. Za reklamu a promo treba platiť často nemalé peniaze, ale bez nej sa dnes o tebe ľudia len ťažko dozvedia v tom obrovskom mori hudby ktorú každodenne chŕlia tisícky labelov. A môžeš mať akokoľvek dobrý track!

Plánuješ vydať vinyl?

Vinyl plánujem vydať ešte tento rok, práve teraz sa pripravuje artwork a keďže si dávam na tom naozaj záležať dal som dokopy tým ľudí ktorí mi s tým všetkým pomáhajú. K releasu sa v tomto čase točí v Londýne aj video, ktoré bude pribalené na USB kľúči ako súčasť vinylu.

Dlho som ťa nevidel hrať s tvojím kamarátom Shifterom, máte teraz pauzu, alebo bolo načase, aby každý šiel vlastnou cestou?

S Mišom si z času na čas spolu zahráme, nikdy sme nefigurovali výhradne ako duo a vždy sme zároveň fungoval aj sólo. Ako dji máme obaja máme mierne odlišný zvuk, ktorý je však veľmi kompatibilný takže sa vieme dobre doplniť. Je asi pravda že pred tým sme mali spoločných hraní viac, možno je to dané aj pracovnými povinnosťami a tým že obaja máme dosť málo času, takže nie vždy sa dá dohodnúť na spoločnom termíne. Inak sa však nič nezmenilo.

Mesiac máj bol pre teba tak trochu cestovateľský, hral si viackrát v Prahe, dokonca v mojom obľúbenom klube Klubovna 2 Patro. Tento priestor je pre mňa výnimočný 124 BMP, príjemní uvoľnení ľudia, komunikatívny a atmosféra sa ani nedá vyjadriť slovami.

V máji som hral v Prahe dokonca 3 krát, v 4 rôznych kluboch, a zakaždým to bol mega žúr. Prvý krát v Buddha Bare, kde som hral pred hlavným hosťom večera – Lovebirds, o dva týždne na to v 2. Patre, kde bolo asi 500 ľudí ak nie viac, skrátka full house, „mejdan“ a všetci ruky hore. V tú istú noc som hral ešte v klube Leclan na afterparty, kde som dohral asi do 11:00 dopoludnia, ale to už som takmer zaspával za gramcami. Na konci mesiaca som hral ešte v Paláci Akropolis, kde bola opäť neskutočná atmosféra. Praha je fakt super, myslím že nikdy sa mi nikdy nikde nehralo lepšie ako tam. Posledný májový týždeň som si zahral aj vo Viedenskom klube Roxy, takže súhlasím, že tento mesiac bol pre mňa tak trochu cestovateľský.

Na tvojej rezidentnej party v NuSpirit Clube si mal hosťa Gioma. Mal si možnosť s ním stráviť viac času ako ja, na mňa pôsobil skromne.

 Giom & BolloGiom je skvelý hudobník, producent, dj a ešte lepší človek. Je to naozaj umelec s otvorenou mysľou a na nič sa nehrá. Pred akciou sme asi dve hodiny sedeli na večeri a rozobrali sme všetko čo nás len napadlo. Počínajúc muzikou, cez veci z bežného života, končiac babami. Takže jednoznačne to pre mňa bola veľká pocta mať Gioma za headlinera na Soluble Sessions.

Viem o tebe, že si mal workshop na festivale Pohoda, kde si učil základy hrania na gramofónoch. Prezraď, ako to dopadlo, bol záujem? Tvoje pocity?

 Áno, bola to pre mňa trošku taká výzva, nevedel som celkom presne čo môžem od toho očakávať. Na druhej strane som bol rád že som dostal takúto ponuku a možnosť ukázať ľudom, hlavne tým mladším ten klasický spôsob djingu, že existuje aj niečo iné, oveľa organickejšie ako CD playery, či USB konzoly. Skrátka urobiť trochu osvetu tej klasike, kde dj stojí za gramofónmi, na ktorých sa točia platne. Záujem bol pomerne dobrý, ľudia si to chceli „ošahať“ a ja som sa im v krátkosti snažil vysvetliť základné princípy. Bola to sranda.

Remixoval si skladbu pre Anitu Soul – Daylight, bola to už vaša druhá spolupráca, ak sa nemýlim.

Anitou to bola v podstate prvá taká priama spolupráca. Skladbu Ona Má Štýl od Igora Kmeťa, kde Anita tiež spieva som remixoval na základe Igorovej požiadavky a keďže sa Anite remix páčil, vyhľadala ma a oslovila s touto ponukou. V podstate ide o taký netradičný remix, pretože vlastne neexistuje originál v podaní Anity. Inými slovami, Anita dodala základný aranžmán s nastrojovými stopami a vokálom, ja som vyprodukoval kompletne bicie, perkusie a efektové stopy, urobil som mix a master. Okrem rádiového mixu som urobil ešte klubový mix, kde som si ako sa hovorí, trošku viac pustil fantáziu na špacír, dal som tam viac toho svojho. Urobil som inú, trochu viac groovy basovú linku a celý track má progresívnejší, klubový character a zvuk.

 

Všimol som si tvoj status na Facebooku, budeš hrať na magickom ostrove Ibiza, myslím, že je to vcelku úspech. Ako sa to podarilo?

Áno, ten status tam bol pred pár dňami a práve v tomto momente sedím v hotelovom apartmáne na slnečnej Ibize a píšem toto interview.

IbizaTakže som celkom rád že už som pri poslednej otázke…smiech Nie že by ma to nebavilo, práve naopak, ale teším sa dnes do Cafe del Mar a večer do Pache. Nafotím nejaké fotky a určite pošlem. To hranie sa podarilo v podstate úplnou náhodou. Naplánoval som si tu tento rok dovolenku a keďže mám vďaka labelu dosť kontaktov aj v týchto končinách, pár ľudom som napísal. Bolo to čisto nevinné, asi takým štýlom, že vtedy a vtedy budem tu a že by sme teda mohli pokecať a dať nejaký drink. Vzápätí mi jedna z mojich dlhoročných známych, anglická djka a modelka Juliet Fox napísala: “Skvelé, máme tu v clube Hush pravidelnú klubovú noc a voláme si hostí .. Would you like to play?”.. a tak sme dohodli termín…no nezober to!

Tvoj odkaz pre čitateľov?

Každému by som prial aby v živote robil to čo ho baví. Dôležité je vedieť čo to je. Ak to viete, chodťe si za tým, bez ohľadu na to čo vám hovoria iní. Ak tomu budete venovať dostatok energie a zotrváte,  výsledok sa časom určite dostaví. Každý človek si zaslúži byť šťastný. 

Ako sa ti páčil článok?
Hodnotenie čitateľov 1 x hodnotené
5.4