Ktoré z Tvojich minulých aktivít ti najviac utkveli v pamäti?

Kompilácia Get Down with the Philly Sound. A tiež song “Rock This Town” a koprodukcia pár skladieb pre venezuelskú skupinu z New Yorku Los Amigos Invisibles, akýsi druh latino rockovej skupiny. Za posledný album sme dostali Grammy.

Pekne. Priblíž mi trochu Get Down with the Philly Sound. Čo ťa inšpirovalo k tomuto albumu?

Dimitri From ParisInšpirovala ma hudba. Je to sranda, lebo disko som ako teenager neznášal, pretože som nemal rád, čo sa hralo v rádiu. Prišlo mi to otrepané. A potom som objavil iné disko nahrávky, ktoré boli také… viete, neboli určené pre biely trh, boli skôr pre čiernych, vytvorené čiernymi. Bolo to niečo úplne iné. Viac funky a skutočne menej otrepané.

Začal som túto hudbu zbierať. To bolo okolo ´76 a čím hlbšie som sa ponáral, tým viac som si uvedomoval, že tvorcami sú stále tí istí ľudia. Nakoniec som to chcel zhromaždiť a dať ľuďom vedieť, že za tým všetkým je len skupinka ľudí v štúdiu vo Philadelphii, ktorá sa podobá Motown, ibže namiesto soulu sa zameriava na disco. Fakt, ktorý nebol veľmi známy.

Ľudia poznali skladby, poznali pár umelcov ako O’Jays alebo Harold Melvin & the Blue Notes, ale nemali ani šajnu, že to všetko prichádza z tej istej scény a od tých istých ľudí. Vďaka mojej láske k hudbe som sa chcel o túto informáciu podeliť – zozbierať hudbu a možno oprášiť tracky pre DJov a pre seba. Viete, toto je tá hnacia sila môjho 30 ročného DJingu. Deliť sa o hudbu, ktorú mám rád, s ostatnými.

Na základe čoho si sa rozhodol, ktoré tracky sa na albume objavia a ktoré nie?

Je to naozaj osobný výber. Je tam CD s originálnymi skladbami a CD so skladbami, ktoré sme zremixovali a zeditovali. Tie, ktoré som spracoval, som si vybral preto, lebo nikdy predtým sa im „DJskej starostlivosti“ nedostalo.

Nikdy neboli zremixované alebo rozšírené. Na Philadelphii je nádherné, že tam počujete veľa hudby a na albumovej verzii je toho ešte viac. Ak sa k vám dostanú originálne časti na rozšírenie, budete počuť viac hudby. A tieto skladby neboli podobným spôsobom nikdy spracované. Vybral som si teda tie, ktoré si podľa mňa zaslúžili dlhšiu verziu, tie, ktoré si zaslúžili viac hudby. Zo skladieb, ktoré boli k dispozícii, z ktorých sme mohli dostať originálne časti.

Niektoré sa vytratili, niektoré sú stále tu a z nich pozostáva môj výber. V prvom rade som chcel len urobiť veci, ktoré urobené neboli. Veľa skladieb bolo zremixovaných v 70. rokoch, ale tie, ktoré som vybral, neboli nikdy dotknuté.

Ako producent, keď počúvaš tieto tracky, nájdeš niečo, čo sa vymyká z priemeru? Niečo, nad čím si povieš, wow, ako vtedy dosiahli tento zvuk?

Sú to ľudia. Každý jeden hudobník je tým, čo vyniká. Je úžasné, že títo chlapíci sa zišli v jednej miestnosti a hrali spolu ako skupina na pódiu. To čo v týchto skladbách počujete, je čarom týchto chlapíkov. Sú pre vec zapálení a všetko, čo sa nahralo, je tým najlepším, čo mohlo uzrieť svetlo sveta. Viem, že robili skladbu znova a znova, pokiaľ nebola v poriadku. Niekedy to zabralo dva dni. Ale to je správne, spoločne sa vykryštalizujú, a to ma naozaj privádza do úžasu, obzvlášť v časoch, keď všetka hudba sa tvorí na počítačoch. Nezažijete to čaro. Je to ako dych života a pre mňa to je naozaj niečo výnimočné.

Keď pracuješ na remixe, ako uchovávaš energiu originálu pri práci na počítači?

Dobrá otázka, ale počítač je len nástroj. Môžeš robiť čokoľvek chceš, vložiť akékoľvek audio a počítač používať ako mp3 prehrávač. Je schopný prehrať a napodobniť akúkoľvek hudbu, takže ak vygenerujete elektronické zvuky, bude to znieť elektronicky. Ak si uchováte originálne audio tých skladieb, ktoré boli nahraté pred 30 rokmi, zreprodukuje ich tým istým spôsobom, takže je na producentovi, aby to znelo, ako si želá. Kvôli tomu že to je počítač, zvuk nemusí znieť elektronicky. Ja som len použil, čo som mal, nevkladal nič nové, pretože nebolo treba. Len som predĺžil časti vybral nejaké vokály a potom časti zopakoval, aby sme počuli viac hudby a vložil vokály späť. Ale všetko sú to nahrávky, ktoré sa urobili vtedy v štúdiu vo Philadelphii. Len som ich prearanžoval, takže surový materiál ostal nedotknutý.

Nedávno som si všimol všetky tvoje tlačové fotografie, máš na nich smoking, vyzeráš veľmi elegantne. Čím ťa smoking pritiahol?

Proste to vyzerá dobre! (smiech) Nepochopte ma zle, sú aj smokingy, ktoré vyzerajú naozaj strašne. Je ťažké nájsť dobré kúsky, vždy ich zháňam. Ak ale nájdete ten správny, ktorý na vás vyzerá naozaj dobre, tak to mám proste rád. Myslím, že to je spomienka na časy, keď som to vídaval v TV, na ľudí na festivale v Cannes a z detstva na filmy o James Bondovi. Vždy sa mi zdalo, že vyzerá veľmi dobre. Navždy sa to vrylo do mojej pamäti a získalo moju priazeň.

Keby si chcel prilákať masy na disko, čo by si im povedal? Ako by si opísal podstatu diska?

Disko je pre mňa najvyššou formou tanečnej hudby, pretože je veľmi pozitívne a živočíšne. Sme predsa ľudské bytosti, a tak si myslím, že máme bližší vzťah k veciam organickým ako k elektronickým. Je to ako splynutie našich tiel a hudby, keďže obe sú organické. Elektronické zvuky sú hlasné, úderné, majú silnú energiu, ale zdajú sa mi akési cudzie, preto skôr inklinujem k zvukom organickým. Vždy ma viac priťahovali zvuky akustické ako elektronické. Postavme sa k tomu otvorene, jedno je skutočné a jedno je napodobenina. Ja chcem mať to skutočné a chcem to predať aj ľuďom.

Mám pocit, že kdekoľvek som hral, ľudia mali prirodzenú tendenciu reagovať na disko pozitívne, lebo to je čistá tanečná hudba.

Zdroj: cityweekend.com | Preklad: Eliška

Ako sa ti páčil článok?
Hodnotenie čitateľov 1 x hodnotené
10.0