Za pseudonymom Paradiso Rhythm sa skrýva mladý košický producent Dávid Varchola, ktorý je na Slovensku cenným, no skrytým pokladom. Na domácej scéne sa mu takmer vôbec nedostáva pozornosti, v zahraničí však o ňom píšu etablované hudobné webmagazíny. Okrem housovej hudby, ktorú Dávid tvorí na svetovej úrovni, sa stará aj o svoj label House Of Unity, v ktorom predstavuje umelcov z viacerých krajín.

Ako si sa dostal k produkovaniu hudby? Máš aj hudobné vzdelanie alebo si úplný samouk?

K produkovaniu som sa dostal ešte niekedy okolo roku 2000 na základnej škole pri prvých pokusoch so softvérom Dance eJay. Vo verzii, ktorú som si vtedy nainštaloval, však nebolo možné vyprodukovať alebo nejak špeciálne upraviť zvuk a fungovala na báze loopovania už prednastavených samplov. Koncom roku 2009 som sa vďaka štúdiu dostal do Bratislavy, kde som spoznal Juraja (pre čitateľov dnes známeho ako Bad Mojo).

Obaja sme vtedy pracovali s programom Fruity Loops a Juraj mi počas našich stretnutí dával dôležité informácie a kopec rád, za ktoré som mu dnes veľmi vďačný. V tej dobe som to, aj po pochvale od Tibora Holodu z Wilsonicu, všetko začal brať tak trochu vážnejšie. Som bez hudobného vzdelania a niekedy pociťujem aj nedostatky (úsmev).

Tvoj debutový album vyšiel v roku 2014 pod ešte iným menom ako Embryo. Ako sa naň pozeráš teraz a akú veľkú cestu si prešiel od toho momentu?

Na debut Luv Grooves spomínam veľmi dobre. Priniesol mi mnoho medzinárodných priateľstiev a otvoril mi dvere do sveta. Vďaka nemu som získal veľa nových fanúšikov a album bol recenzovaný v menších internetových magazínoch po celom svete (napríklad Xlr8r, pozn. red.). Najviac ma potešil email s platbou, ktorá priletela až z Music & Arts Department v New York Times.

Naopak najmenej ma potešila odozva domácich médií. Až na Leporelo_FM bola totiž nulová. Práve vďaka Leporelu som bol zaradený do širšieho výberu na Radio_Head Awards. Odpoveď na druhú otázku bude teda znieť: dostatočne veľkú cestu v zahraničí.

Vizuálna identida albumov House of Unity
Vizuálna identida albumov House of Unity | © [unknown]

Povedz nám viac o tvojom vydavateľstve House of Unity? Prečo si sa ho rozhodol založiť a aké máš s ním ciele?

House of Unity, ešte ako We Are Unity, vzniklo v máji roku 2012. Prvé digitálne EP obsahovalo tri skladby ruského producenta Moraleza, o ktoré som však pár mesiacov na to prišiel. Na vinyl pre svoj label International Deejay Gigolo Records ich v tú dobu dal nemecký DJ Hell. Musel som to stiahnuť zo stránky Juno Download a nemohol som sa tomu nijak brániť, keďže som s producentom nepodpísal žiadnu zmluvu. Bol som však na druhej strane celkom potešený, že mi ho ukradol práve Hell (smiech).

Päť rokov na to sa House of Unity konečne dostáva do medzinárodného povedomia a čoraz viac ľudí nakupuje tracky. Mesačne mi do mailu príde niekoľko žiadostí o vydanie skladieb na mojom labeli, ktorý momentálne vediem len ja sám.

Nie je to samozrejme v desiatkách, no aj tak ma to teší a dodáva mi to silu fungovať ďalej. S kamarátmi u nás doma v Košiciach sme pár rokov pracovali aj na akciách HoU a priviedli sme tu hostí, ktorí boli vždy nejako spätí s labelom. Mohli sme hostiť producentov a DJov z Francúzska, Islandu, Nemecka, Poľska, Čiech a pár ich bolo aj zo Slovenska. S párty som však prestal, nakoľko kultúrnemu centru, v ktorom sa akcie konali, nevyhovovali čísla a mne osobne prekážalo, že ľudia nechodili priamo za hudobným programom, na ktorom sme pre nich pracovali.

Cez aké kanály / ako najčastejšie vyhľadávaš novú hudbu do labelu?

Asi ako väčšina ľudí. Či už cez weby ako Soundcloud, Youtube, Facebook a Bandcamp, alebo ako som spomínal vyššie, cez demá, ktoré mi chodia na mail. Na každé nové meno si však, ako sa hovorí, posvietim.

Vydaním trackov na House of Unity sa totiž producent/ka stáva členom našej rodiny.

Rovnako ako prvé housové US labele a klubové noci z 90. rokov, aj ja sa snažím vytvoriť pocit jednoty. Predsa House of Unity bejby!

Paradiso Rhythm
Paradiso je taktiež šéfom labelu House of Unity | © PEKN

Zdroj: redbull.sk