Francúzske duo sa pustilo do boja proti „komfortuEDM tým, že na novom albume Random Access Memories upustilo od používania vzoriek a použitím skutočných hudobníkov.

Elektronická tanečná hudba má „krízu identity„, vyjadrili sa o nej Daft Punk. V svojom prvom interview, na spropagovanie ich nového albumu Random Access Memories, ktoré má byť vydané budúci mesiac, francuzske duo tvrdí, že EDM je vo svojej „zóne pohodlia„.Nehýbe sa „,sťažuje sa Thomas Bangalter. „To nie je to, čo majú umelci robiť.“

Po mesiacoch narážok a ukážok, Daft Punk konečne začali hovoriť, odhalili podrobnosti o ich štvrtom albume v rozhovore pre Rolling Stone. Duo odletelo do Kalifornie na festival Coachella– ale nie aby tam vystúpili, ale aby anonymne prekĺzli do zákulisia, bez ich robotických kostýmov a aby zhliadli premiéru ich novej upútavky, ktorá bola premietnutá Indio masám.

Zatiaľ čo sa moderné marketingové kampane vačšinou spoliehajú na online aplikácie a exkluzívnosť, Daft Punk chce propagovať svoj nový album zážitkami „naživo„- zhliadnutie prekvapujúcej televíznej reklamy, alebo vypočutie si albumu na poľnohospodárskej výstave v Austrálii.“Keď idete autom po Sunset Strip a vidíte [obrovské] billboardy, je to oveľa čarovnejšie ako bannerová reklama“, vysvetľuje Bangalter.

Random Access Memories začali svoju kariéru hrboľato. Keď Bangalter a Guy-Manuel de Homem-Christo začínali pracovať na svojom novom albume v roku 2008, cítili sa ako keby robili v režime „autopilota„, vyjadrili sa pre Rolling Stone.

Bolo to, akoby sme chceli vytvoriť niečo, čo sme neurobili„, povedal Bangalter. Prielom prišiel vtedy, keď začali experimentovať so živými hudobníkmi a „znovu vytvorili“ to, čo zvykli robiť s počítačmi a samplermi, ale teraz s ľuďmi“. Hoci Daft Punk stále používajú staré vocodéry a upravený hlasový syntetizátor, nahrávky majú ledva pár elektronických vzoriek. „[Pokúsili sme sa] vytvoriť robotické zvuky tak, aby zneli v zmysle expresívnosti a emócii doteraz čo možno najviac ľudsky„.

Primerane tomu bolo zapojených mnoho hudobníkov. Okrem veľkých mien ako Nile Rodgers, Pharrell, the Strokes’ Julian Casablancas, Giorgio Moroder a Panda Bear, francúzi zapojili aj „špičkových hráčov z vystúpení“.

Všetci títo hudobníci cestovali na stretnutia, aby tam spolu znovu vystúpili„, povedal De Homem-Christo. Hoci sa Kanye West neobjavil na albume Random Access Memories, Daft Punk spolupracovali s rapperom the Stronger na jeho novej nahrávke „He’s a good friend„, vyjadril sa De Homem-Christo.

Prácou s reálnymi ľuďmi, v reálnych nahrávacích štúdiách, Daft Punk dúfajú, že rozčeria pokojné vody EDM. „V súčasnosti sa elektronická hudba robí na letiskách a v hotelových izbách, keď Dji cestujú“, hovorí Bangalter. „Je to možno pocitom pohybu, ale nie sú to tie isté pocity, ako keď idete do štúdií, ktoré obsahujú určité veci…Počujete pesničku-koho je to nahrávka? Nieje tam žiadny podpis.“

Album Random Access Memories bude vydaný 12.mája vo vydavateľstve Columbia.

Zdroj: guardian.co.uk | Preklad: showbiz.sk

Ako sa ti páčil článok?
Hodnotenie čitateľov 1 x hodnotené
5.1